![]() Nowy wał korbowy w silniku S03 W grudniu 1960 r. została wprowadzona do silnika S03 stosowanego w motocyklu "JUNAK" nowa konstrukcja wału korbowego. Nowy wał korbowy montowany jest do silników od numeru fabrycznego 024150. Nowy wał korbowy kompletny oznaczony jest symbolem S03.20.14Y - symbol uprzednio stosowanego wału korbowego kompletnego S03.20A.14Y. Nowy wał korbowy charakteryzuje się w stosunku do uprzednio stosowanego prostszą konstrukcją, łatwiejszym wykonawstwem i niższymi kosztami produkcji. Nowa konstrukcja wału zapewnia większą przeciętną trwałość łożysk głównych, co zostało potwierdzone w czasie badań silników S03. Nowy wał korbowy kompletny S03.20.14Y jest w pełni zamienny ze starą wersją wału S03.20A.14Y. Znaczy to, że w przypadku konieczności wymiany kompletnego wału korbowego może on być wmontowany do silników, które mają starą wersję wału bez żadnych przeróbek i dostosowań.
W przypadku konieczności wymiany łożyska korbowodowego zalecamy wymianę korbowodu wraz z łożyskiem korbowodowym (S03.20A.05W - dla dotychczasowego wału, S03.20.05W - dla nowego wału). W tym przypadku elementy łożyska są fabrycznie tak dobrane, że zapewniony jest konstrukcyjnie założony luz promieniowy w łożysku, który nie przekracza 0,012 mm. Wymiana poszczególnych elementów łożyska jest utrudniona ze względu na konieczność dobrania tych elementów wykonanych w odpowiednich grupach selekcyjnych, tak aby zapewnić w łożysku podany luz promieniowy.
|