W okresie dwóch lat jakie upłynęły od czasu wydania "Katalogu Części Zamiennych Motocykla M10 "Junak", motocykl ten otrzymał szereg zmian i ulepszeń, które spowodowały częściowe zdeaktualizowanie "Katalogu".

Poniżej omówione zostaną najistotniejsze zmiany dotyczące podwozia motocykla w kolejności zgodnej z rozdziałami "Katalogu".

WYKAZ NUMERÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH

Należy wykreślić następujące części wpisując w ich miejsce inne:

        
WykreślićWpisać
M07.10.00-
M07.13A.54M07.13A.61
M07.15.07-
M07.17.09xM07.17.09
M07.17.10xM07.17.10
M07.19.00-
-M07.23.16
-M07.28.01x
-M07.31.19
M07.29.07x-
M10A.09.13y-
M10.10.54-
-M10.10.57
-M10.10.58
        
WykreślićWpisać
M10.14.01xM10.14.Z-63
M10.14.12x-
M10.14.13x-
M10.25.08M10.25.Z-51
M10.26.01x-
-M10.28.60
-M10.29.07x
M10.33.23-
-M10.43.08
-M10.43.44
-M10.43.45
M10.96.10xM10.96.09
-M10.96.21

CZĘŚCI ZAMIENNE PODWOZIA

Zespół M10.09.00 - Rama

Nie wprowadzono żadnych istotnych zmian, zliwkidowano jedynie wersję specjalną w związku z czym nie produkuje się części M10A.09.13y.

Zespół M10.10.00 - Widelec przedni.

Od numeru ramy 16700 należy stosować zmienione części oznaczone M10.10.39xa oraz M10.10.40xa przystosowane do zmienionych uchwytów błotnika przedniego.
Poza tym dopisano część M10.10.57 szt.1 - podkładka, zakładana pomiędzy część 27 i 26 )na rysunku 13 "Katalogu").
Śruba M8x25 PN/M-82116 zmieniona została na M8x1x16 PN/M-82118. Nakrętka wg rys. M10.10.09 (poz. 38 "Katalogu") zmieniona została na M10x1 PN/M-82146.

Uwaga:

W celu zwiększenia płynności tłumienia teleskopów przednich, zaleca się rozwiercania jednego z dwóch otworków śr. 2 mm w kolumnie nośnej widelca M07.10.05. Rozwiercać należy otworek górny na wymiar 4mm.

Zespół M10.14.00 - Osłona łańcucha.

Od nr ramy 28000, zespół ten uległ istotnym zmianom polegającym na przystosowaniu go do nowej obudowy silnika. Obecnie osłona łańcucha wpuszczana jest bezpośrednio w odlaną kieszeń w obudowie prawej silnika. Dzięki temu zlikwidowane zostały części blaszane tworzące dotąd tak zwaną osłonę stałą łańcucha. Dotychczasowa osłona ruchoma wykonywana jest z dodatkowym wspornikiem mocującym ją do wahacza motocykla, przy pomocy śruby i dwóch nakretek.
W związku z powyższym anulowane zostały następujące części:

M10.14.01x
M10.14.05x
M10.14.12x
M10.14.13x
M6x10 PN/M-82227
6,5G PN/M-82228
M6 PN/M-82154

Wprowadzono natomiast części nowe:

M10.14.Z-63 - Osłona ruchoma przód
M10.14.05 - Wziernik gumowy
M8x1x16 PN/M-82118 - Śruba
M8x1 PN/M-82154 - nakrętka szt. 2

Nowe rozwiązanie osłony przedstawione jest na rysunku nr.1

Zespół M07.15.00 - Zbiornik paliwa.

Część M07.15.07 - Opaska zastąpiono inną - M06.99.01.

Zespół M07.19.00 - Podnóżek kierowcy.

Nakrętkę M12x1,5 PN/M-82146 zastąpiono inną - M12x1,25. Sworzeń M-7.19.02 zmieniono w związku z tym na M07.19.02f.

Zespół M07.20.00 - Siodło

Śrubę M8x1x22 PN/M-82118 zastąpiono inną - M8x1x16.

Zespół M07.21.00 - Rura wydechowa i tłumik.
Śrubę M6x16 PN/M-82118 - zmienono na M6x22. Srubę M8x20 PN/M-82118 - zmieniono na M8x18.

Zespół M10.23.00 - Filtr powietrza i skrzynka narzędziowa.

Dopisano część M07.23.16 - opaska gaźnika, mocująca do wlotu gaźnika gumę łączącą gaźnik z filtrem, oraz śrubę M5x12 PN/M-82118, nakrętkę M5 PN/M-82116 i podkładkę 5,3/PN/M-82008, potrzebne do skręcenia opaski M07.23.16.
Poza tym wkręt M6x6 PN/M-82205 zmieniono na M6x10 PN/M-82227.

Zespół M10.25.00 - Pedał hamulca tylnego
Od numeru ramy 28500 część M10.25.08 - sprężyna zmieniona została na M10.25.Z-51.

Zespół M10.26.00 - Błotnik przedni.

Dla lepszego związania błotnika z wiedelcem przednim od nr ramy 16700 wprowadzono dodatkowe dwa uchwyty w przedniej części błotnika identyczne z dotychczasowymi uchwytami tylnymi (patrz rys. nr 2).
W związku z tym ilość śrub M6x15 PN/M-82118 zmieniona została z 2 na 4, podobnie ilość nakrętek M6 PN/M-82146 z 2 na 4.
Dopisano 4 szt podkładek sprężystych 6,5 PN/M-82008. Aktualny błotnik pokazany jest na rys. Nr 2.

Zespół M10.27.00 - Błotnik tylny.

Zmieniono numery oznaczające wsporniki tylne: prawy z M07.17.09x na M07.17.09 oraz lewy z M07.17.10x na M07.17.10.
Wykreślono śrubę M6x10 PN/M-82118 szt. 1 oraz M6x12 PN/M-82118 szt.5. Natomiast śrubę M6x15 PN/M-82118 zmieniono na M6x14 PN/M-82118, oraz ilość sztuk z 6 na 12.

Zespół M07.29.00 - Podstawka centralna

Nr zespołu uległ zmianie na M10.29.00. W związku z tym również część M07.29.07x wymieniona w "Katalogu" zmieniła się na M10.29.07x. Nowy zespół M10.29.00 jest całkowicie zamienny ze starym M07.29.00.

Zespół M07.31.00 - Amortyzator tylny.

W zespole tym uległy zmianie niektóre wymiary części M07.31.16 - tuleja proadząca sworzeń, oraz M07.31.22 - obsada uszczelki sworznia. W związku z tym części te należy kojarzyć ze sobą tak aby powstający między nimi luz wynosił po założeniu pierścienia M07.31.18 0,5mm jak to jest pokazane na szkicu nr. 3.
Poza tym w miejsce nakrętki sworznia M07.31.09, która została anulowana wprowadzono dwie części: M07.31.09c - nakrętka oraz M07.31.19 - przeciwnakrętka.

Zespół M10.33.00 - Wahacz.
Od numeru ramy 24220 zmieniono konstrukcję napinaczy łańcucha. W związku z tym rys. M10.33.21x zmienił się na M10.33.21xf oraz M10.33.22x na M10.33.22xf. Spowodowało to anulowanie części M10.33.27 i M10.33.23, natomiast należy dopisać 2 szt. miękkich (wyżarzonych) podkładek 8,5 PN/M-82008. Aktualny wahacz pokazano na rysunku Nr. 4.

Zespół M10.39.00 - Podnóżek pasażera.

Nakrętka M10x1 PN/M-82134 została zmieniona na M10x1 PN/M-82154. Sworzeń M8x37x3 PN/M-87002 na sworzeń M8x38x35.

Zespół M10.43.00 - Koło tylne

Dopisano jako część zamienną M10.43.08 - okładzina szczęk hamulcowych szt. 2. Część M07.13A.54 - nakrętka zewnętrzna anulowano, wprowadzając na jej miejsce części M10.43.44 i M10.43.45 (nakrętka i podkładka).

Zespół M10.44.00 - Koło przednie.

Część M10.44.02 - pokrywa koła przedniego zastąpiono częścią M10.44.02x pokrywa koła przedniego kpl.

Zespół M10.96.00 - Osłona reflektora.

Od numeru ramy 30000, motocykl "Junak" produkowany jest ze zmodernizowanym reflektorem takim jaki przewiduje "Katalog". W zespole tym część M10.96.10x - ucho regulacyjne stałe uległo zminaie na M10.96.09.

Wykreślono następujące części:

M4 PN/M-82155 - nakrętka sześciokątna wysoka.
4,3 PN/M-82008 - podkładka sprężysta.
M4x10 PN/M-82229 - wkręt z łbem walcowym.

Część M3 PN/M-82155 zmieniono na M4 PN/M-82146 a ilość szt. z 11 na 15. Część M3x10 PN/M-82229 zmieniono na M4x10 PN/M-82229 a ilość szt. z 4 na 8. Część 3,2 PN/M-82008 zmieniono na 4,3 PN/M-82008 a ilość szt. z 11 na 15.
Dopisano także część M10.96.21 - uszczelka gumowa, zakładana między szybkościomierz a czaszę reflektora oraz część M10.96.15 - xx uszczelka gumowa zakładana między ochronę stacyjki i czaszę reflektora.




Poprzednia strona