Niedomagania | Przyczyna | Sposób usunięcia |
---|---|---|
|
brak paliwa w zbiorniku | napełnić zbiornik paliwem |
zamknięty kranik paliwa | otworzyć kranik | |
zatkany otwór w korku zbiornika | przedmuchać otwór | |
zanieczyszczony osadnik w kraniku lub przewód paliwowy | oczyścić osadnik i przedmuchać przewód | |
zanieczyszczona siatka filtrująca w komorze pływakowej gażnika | oczyścić siatkę i przemyć benzyną | |
zatkanie kanalików w gaźniku | przedmuchać kanaliki i umyć gaźnik | |
|
nie włączony zapłon | włączyć zapłon |
uszkodzona świeca | wymienić świecę na nową | |
świeca zanieczyszczona, zaolejona, metaliczne zwarcie między elektrodami | oczyścić świecę szczotką drucianą i benzyną | |
niewłaściwy odstęp między elektrodami świecy | ustawić odstęp i sprawdzić szczelinomierzem | |
przewód wysokiego napięcia ma przebicie | wymienić na nowy lub doraźnie zaizolować | |
nieodpowiednia przerwa między stykami przerywacza iskrownika | nastawić przerwę i sprawdzić szczelinomierzem | |
styki przerywacza zanieczyszczone lub zużyte | oczyścić, wygładzić lub wymienić | |
uszkodzony kondensator | wymienić na nowy | |
|
jak pkt. 1 i 2 oraz | |
zerwana linka przepustnicy | naprawić linkę lub wymienić | |
źle wyregulowany gaźnik | wyregulować gaźnik | |
filtr powietrzny zanieczyszczony | oczyścić filtr powietrza | |
woda w gaźniku | oczyścić gaźnik | |
zamknięty suwak powietrza | otworzyć powietrze | |
nieszczelne połączenie gaźnika z głowicą | uszczelnić połączenia | |
|
jak pkt. 1, 2 i 3 oraz | |
nieodpowiednia świeca o zbyt wysokiej waartości cieplnej | wymienić świecę na właściwą | |
wadliwie ustawiony zapłon | ustawić zapłon | |
brak luzu w zaworze ssącym | ustawić właściwy luz | |
pęknięta sprężyna zaworu ssącego | wymienić sprężynę | |
|
iglica pływaka zacina się | naprawić iglicę i oczyścić otwory prowadzące w komorze pływakowej |
uszkodzony pływak | naprawic lub wymienić pływak | |
zatkane kanaliki w gaźniku | dokładnie przemyć i przedmuchać | |
|
brak luzu w zaworach | ustawić właściwe luzy |
zużyte pierścienie tłokowe | wymienić na nowe | |
zapieczone pierścienie tłokowe | pierścienie ostrożnie zdjąć i oczyścić rowki w tłoku | |
za luźny tłok | przeszlifować cylinder, a tłok wymienić | |
wypalone nieszczelne zawory lub gniazda zaworowe | dotrzeć, przeszlifować lub wymienić na nowe | |
|
zbyt bogata mieszanka | otworzyć powietrze, dobrać właściwą dyszę paliwową |
za późny zapłon | ustawić prawidłowo zapłon | |
niewłaściwie dobrana świeca | dobrać właściwą świecę | |
komora spalania zanieczyszczona osadem węglowym | usunąć osad | |
zbyt uboga mieszanka | wyregulować gaźnik | |
|
za wczesny zapłon | ustawic właściwie zapłon |
zbyt uboga mieszanka | wyregulować gaźnik | |
komora spalania zanieczyszczona osadem węglowym | usunąć osad | |
|
zużyty tłok, wyrobiona gładź cylindrowa | przeszlifować cylinder i wymienić tłok |
nadmierny luz sworznia tłokowego, zużyte łożysko korbowodu lub czopów wału korbowego | naprawić lub wmienić zużyte części | |
|
zamknięte powietrze | otworzyć powietrze |
za wysoki poziom paliwa w gaźniku | obniżyć poziom | |
za duża dysza paliwowa | dobrać właściwą dyszę | |
zanieczyszczony filtr powietrza | oczyścić filtr | |
|
zużyte pierścienie tłokowe | wymienić pierścienie |
pęknięty pierścień zgarniający | wymienić pierścień zgarniający | |
|
przepalona żarówka kontrolna | wymienić żarówkę |
przepalony bezpiecznik | wymienić bezpiecznik | |
wyładowany akumulator | naładować akumulator | |
uszkodzony przewód akumulator-stacyjka | usunąć uszkodzenie | |
|
uszkodzona prądnica | naprawić prądnicę |
uszkodzony wyłącznik samoczynny i regulator napięcia | wymienić na nowy | |
|
za niski poziom elektrolitu | dolać wody destylowanej |
nieprawidłowy skład elektrolitu | sprawdzić skład elektrolitu w razie potrzeby poprawić | |
zanieczyszczone zaciski | oczyścić zaciski | |
uszkodzone płyty akumulatora | naprawić lub wymienić | |
krótkie spięcie w instalacji | usunąć | |
uszkodzona prądnica | naprawić prądnicę | |
uszkodzony wyłącznik samoczynny i regulator napięcia | naprawić lub wymienić |