ZAKŁADY ELEKTROTECHNIKI MOTORYZACYJNEJ
Świdnica, ul. Westerplatte 29
 

prądnica P9a

PRĄDNICA MOTOCYKLOWA
Typ P9a
Nr normy BN-63/3681-02


CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA

Prądnica bocznikowa przeznaczona do pracy w jednoprzewodowej instalacji elektrycznej prądu stałego do pojazdów motocyklowych. Biegun dodatni połączony jest z masą poprzez szczotkotrzymacz nieizolowany w tarczy. Współpracuje równolegle z akumulatorem przy współudziale regulatora utrzymującego stałe napięcie przy różnych obrotach prądnicy. Twornik ułożyskowany na dwóch łożyskach kulkowych, umieszczony mimośrodowo w stosunku do zewnętrznej średnicy korpusu umożliwia przez przekręcenie prądnicy w łożu w żądanym kierunku ustalenie prawidłowego luzu pomiędzy zębami kółek napędowych.

DANE ZNAMIONOWE

Poz.Cechy znamionoweJednostkiP9a
1Napięcie znamionoweV6
2Prąd znamionowyA7,5
3Bieg jałowy w stanie nienagrzanym przy wartości z poz.1obr/minmax 1850
4Bieg pod obciążeniem w stanie nienagrzanym przy wartościach z poz. 1 i 2obr/minmax 2600
5Bieg jałowy w stanie nagrzanym przy wartości z poz.1obr/minmax 2100
6Bieg pod obciążeniem w stanie nagrzanym przy wartościach z poz.1 i 2obr/minmax 2800
7Maksymalne obroty prądnicy pod obciążeniem przy wartościach z poz. 1 i 2obr/min9600
8Współpracuje z regulatorem-RG9a
9Budowa-zamknięta
10Mocowanie-łoże
11Napęd-zębaty
12Kierunek obrotów-P
13Ciężar (bez kółka zębatego)kG2,7


Zacisk "10" prądnicy połączyć z zaciskiem "10" regulatora przewodem Cu 0,75 mm2 minimum.
Zacisk "16" pradnicy połączyć z zaciskiem "16" regulatora przewodem Cu 1 mm2 minimum.
Zacisk "18" prądnicy połączyć z zaciskiem "18" regulatora przewodem Cu 0,75 mm2 minimum.


PRĄDNICA typu P9aGłówne zastosowanie - motocykl "Junak"
Nr rysunku gabarytowego SN3-031022



Następna strona