6.7. Skrzynka biegów
Wymontowaną skrzynkę biegów według rysunku S-20 demontować w kolejności (rys. S-72).
Trwałość skrzynki biegów przekracza kilkakrotnie trwałość innych elementów. W przypadku zużycia lub uszkodzenia części wymienia się je na nowe. Wyraźniejsze zużycia występują na powierzchniach bocznych przesuwek 16, w rowkach na przesuwki w kołach zębatych 4 i 12, na kołkach wodzących 17 i w tulejkach kół zębatych 2, 6, 11 i 14 obracających się na wałkach.  
6.7.1. Wymiana tulejek w kołach zębatych
Na rysunkach: S-73, S-74, S-75 i S-76 podane są wymiary obróbcze tulejek. Tulejki po wciśnięciu muszą być ostatecznie obrobione.
6.8. Zmieniacz biegów
Naprawa zmieniacza biegów ogranicza się do wymiany części na nowe. Sposób składania zmieniacza podany jest przy omawianiu montażu silnika. Części składowe zmieniacza biegów pokazane są na rysunku S-77A i S-77B.
Rys. S-72 Skrzynka biegów
U W A G A: przy demontowaniu należy zwracać uwagę, gdzie, jakie i jakiej grubości znajdują się podkładki odległościowe na wałkach. Podkładki 18, 23 i 24 przewidziane są do osiowego ustawienia wałków.
Przy wyjmowaniu wałka pośredniego wyzębi się z koła rozruchowego zatrzask rozrusznika 13 (rys. S-78), który należy wyjąć wraz z popychaczem zatrzasku i sprężyną 9 i 10 (rys. S-78).
Kołki wysuną się przy lekkim uderzeniu w przesuwkę, po czym zdjąć przesuwki 16.
Nieznaczne zatarcie powierzchni ciernych, przesuwek i rowków na przesuwki w kołach zębatych można usunąć przez szlifowanie lub przeczyszczenie papierem ściernym.
Przy demontażu należy zwrócić uwagę na charakter zużycia przesuwek i z którymi kołami współpracują poszczególne przesuwki. Równomierne zużycie powierzchni bocznych bez zatarć, świadczy o właściwie złożonej skrzynce biegów. Jednostronne zużycia i zatarcia sygnalizują brak luzu między przesuwką a kólkiem zębatym przesuwnym przy włączaniu określonego biegu.
Szczegółowy opis montażu skrzyni biegów podany jest w części ''Montaż silnika''.
Rys. S-73 Koło zębate
rozruchowe kompletne
Rys. S-74 Koło zębate II biegu
z tulejką kompletne
Rys. S-75 Koło zębate III biegu
z tulejką kompletne
Rys. S-76 Koło zębate z wałkiem
wyjściowym kompletne
Rys. S-77A Zmieniacz biegów
1 - sprężynka dźwigni zewnętrzna, 2 - sprężyna dźwigni, 3 - sprężynka zabieraka, 4 - sprężyna zabieraka wewnętrzna, 5 - korpus zmieniacza, 6 - sprzęgło zębate, 7 - zabierak sprzęgła zębatego kompl., 8 - segment zębaty kompl., 9 - dźwignia zmieniacza, 10 - dźwignia wewnętrzna, 11 - wałek zmieniacza, 12 - tulejka segmentu, 13 - śruba ściągająca.
Rys. S-77B Zmieniacz biegów
1 - śruba, 2 - sprężyna zewnętrzna, 3 - nakrętka, 4 - wałek zmieniacza kompl., 5 - podstawa zmieniacza, 6 - podkładka, 8 - segment zębaty kompl., 9 - dźwignia zmieniacza, 10 - śruba ściągająca.