Marka: JUNAK.
Typ: M10
Wytwórnia: Szczecinska Fabryka Motocykli, Szczecin, Al. Wojska Polskiego 186.
Rok produkcji: 1959.
Badanie drogowe motocykla Junak M-10 solo i z przyczepką WB1 przeprowadzono w okresie sierpień 1959 - kwiecień 1960. Przebieg motocykla 0025-6400 km.
Pomiary wykonano na seryjnym motocyklu Junak M-10 nr silnika 06503 nr podwozia 06094 z wózkiem bocznym SFM-WB1. Pomiary drogowe przeprowadzono przy użyciu handlowego paliwa Etylina III oraz olei zalecanych przez wytwórnię. Silnik motocykla posiadał nastawy zgodne z zaleceniami fabrycznej instrukcji obsługi. Warunki atmosferyczne w czasie pomiarów: temperatura +12°, ciśnienie barometryczne 768 mm Hg, szybkość wiatru 1-1,5 m/sek., sucho, pogodnie. Wszystkie pomiary dla motocykla solo przeprowadzono przy obciążeniu jednej osoby, zaś dla motocykla z wózkiem przy obciążeniu dwóch osób (kierowca i pasażer wózka).
Czas osiągnięcia 400 m ze startu stojącego: - motocykl solo 21,75 sek. - motocykl z wózkiem 26,50 sek. Zużycie paliwa solo zależnie od sposobu jazdy 3,2-4,3 l/100 km z wózkiem zależnie od sposobu jazdy i obciążenia 4,5-6,0 l/100 km Zużycie paliwa (hamulcem przednim i tylnym) Droga hamowania m motocykl solo motocykl z wózkiem Od szybkości początkowej 30 km/godz. 3,20 m 4,20 m Od szybkości początkowej 50 km/godz 11,70 m 15,40 mBłąd wskazań szybkościomierza
Ustawienie zapłonu 1,35 mmprzed GZP. Odstęp na stykach przerywacza iskrownika 0,4mm; odstęp między elektrodami świecy 0,4-0,5 mm. Główna dysza paliwowa 140. Dysza wolnych obrotów 45. Dysza iglicy 270. Ustawienie iglicy w gaźniku 4 rowek od góry. Śruba wolnych obrotów wykręcona o 1,5 obrotu.
Żarówki światła miejskiego 6 V - 1,5W. Zarówka światła tylnego 6V - 3W; żarówka palcowa światła STOP 6 V - 5W; żarówka kontrolna ładowania i żarówka wskaźnika biegu luzem 6 V - 1,5W; żarówka reflektora dwuwłóknowa 6V - 25/25 W. POJEMNOŚĆ: zbiornik paliwa 17l. Zbiornik oleju 2,4l, skrzynka biegów 0,4l, komora sprzęgłowa 0,5l, filtr powietrza 0,10l, teleskopy przednie 2x0,15l, amortyzatory tylne 2x0,07l. |