Oprócz wymiarów zewnętrznych gniazd dostosowanych do konkretnej głowicy (z uwzględnieniem właściwego wcisku) krytyczne dla nowych gniazd jest położenie przylgni zaworu. To od niego zależy położenie zaworu względem komory spalania a co za tym idzie stopień sprężania. Z moich wyliczeń wynika, że przyjmując za płaszczyznę odniesienia dno otworu gniazda odległość od niej średnicy mierzonej w połowie szerokości paska przylgni (przy założeniu, że średnica ta ma wymiar właściwy dla danego zaworu a szerokość paska 1,6÷2mm) wynosi nie mniej niż: dla zaworu wydechowego ok. 5,8-5,9 mm a dla ssącego ok. 6,8-6,9 mm. Zaznaczam, ze jest to mimo wszystko wymiar przybliżony i nie jestem w stanie zagwarantować, iż dla każdej głowicy (i zaworów) będzie dokładnie spełniony. Tym niemniej przy zakładaniu nowych gniazd warto poświęcić czas na dokładne pomiary i optymalne ustawienie zaworów aby już na wstępie nie zrobić Junaka "po przejściach" zamiast "jak nowego":) Zwrócę tu także uwagę, że zasady postępowania opisane w serwisówce lub popularnych poradnikach dotyczą naprawy gniazd używanych, gdzie wymiary wyznacza stopień ich zużycia i jest to już w przypadku Junaka bardziej działanie na zasadzie "ratowania czego się da" niż przywrócenia pełnej sprawności... ![]() ![]() |
Copyright © Jacot -
junakriders.pl |