Początki nie były łatwe. Tak oto wycinano w Szczecinie bagażniki dla pierwszych Junaków. Wytłaczano je, podobnie jak większość elementów na tej jedynej w zakładzie prasie. Kooperanci długo jeszcze kazali czekać na głeboko tłoczone detale... |
| |
|
|
Wytwórnia Sprzętu Mechanicznego w Łodzi - partia silnikow S03 oczekująca na kontrolę techniczną - senne marzenie każdego junakowca: tyle silników i wszystkie nowiuteńkie... |
|
To partia baków świeżutko po kąpieli (odrdzewiającej)... |
|
...a tu już gotowe, wylakierowane i błyszczące... To już te 'prawdziwe', takie jakie wymarzyli junakowi styliści. |
|
Taśma montażowa uruchomiona w październiku 1959 r. Składało się na nią 12 stanowisk roboczych przy ktorych pracowało 33 montażystów... |
|
Stanowisko montażu kół |
|
To specjalny przenośnik gotowych kół do taśmy montażowej ... |
|
Stanowisko bębnowe do kontroli gotowych motocykli |
|
Dzięki uruchomieniu wspomnianej wyżej taśmy w sobotę 5 grudnia 1959 "urodził się" dziesięciotysięczny Junak. Oto i on - jeszcze na stanowisku montażowym... |
|
... a tutaj już przechodzi w ręce objeżdżacza i kontrolera technicznego Henryka Nowosada.
Warto przyjrzeć się temu motocyklowi, bo to "pełnokrwista Siódemka", tuż potem zaczęła się era Przejściówki. |
|
No i oczywiście przy okazji fety zdjęcie "rodzinne" zespołu montażowni z naczelnym inżynierem p. Prugarem... |
|
Aby mógł powstać "jubileuszowy Junak" odpowiednio wcześniej musiał powstać "jubileuszowy silnik" - tu okolicznościowe zdjęcie dla upamiętnienia tego faktu z ZSM w Łodzi |
Następne zdjęcia nie pochodzą już z produkcji Junaka jako takiego - po zamknięciu właściwej produkcji motocykli z końcem 1964 roku konieczny sprzęt zgromadzono w jednej hali i do czerwca 1965 montowano jeszcze Junaki, a później wytwarzano części zamienne...
Lakiernia |
|
| |
|
Świeżutkie ramy... | |
Magazyn gotowych części... gdzie się podziały te wszystkie lagi? |
|