Początki nie były łatwe. Tak oto wycinano w Szczecinie bagażniki dla pierwszych Junaków.
Wytłaczano je, podobnie jak większość elementów na tej jedynej w zakładzie prasie.
Kooperanci długo jeszcze kazali czekać na głeboko tłoczone detale...

Wytwórnia Sprzętu Mechanicznego w Łodzi - partia silnikow S03 oczekująca na kontrolę techniczną - senne marzenie każdego junakowca: tyle silników i wszystkie nowiuteńkie...
To partia baków świeżutko po kąpieli (odrdzewiającej)...
...a tu już gotowe, wylakierowane i błyszczące...
To już te 'prawdziwe', takie jakie wymarzyli junakowi styliści.
Taśma montażowa uruchomiona w październiku 1959 r. Składało się na nią 12 stanowisk roboczych przy ktorych pracowało 33 montażystów...
 
Stanowisko montażu kół
To specjalny przenośnik gotowych kół do taśmy montażowej ...
Stanowisko bębnowe do kontroli gotowych motocykli
Dzięki uruchomieniu wspomnianej wyżej taśmy w sobotę 5 grudnia 1959 "urodził się" dziesięciotysięczny Junak. Oto i on - jeszcze na stanowisku montażowym...
... a tutaj już przechodzi w ręce objeżdżacza i kontrolera technicznego Henryka Nowosada.
Warto przyjrzeć się temu motocyklowi, bo to "pełnokrwista Siódemka", tuż potem zaczęła się era Przejściówki.
No i oczywiście przy okazji fety zdjęcie "rodzinne" zespołu montażowni z naczelnym inżynierem p. Prugarem...
Aby mógł powstać "jubileuszowy Junak" odpowiednio wcześniej musiał powstać "jubileuszowy silnik" - tu okolicznościowe zdjęcie dla upamiętnienia tego faktu z ZSM w Łodzi


       Następne zdjęcia nie pochodzą już z produkcji Junaka jako takiego - po zamknięciu właściwej produkcji motocykli z końcem 1964 roku konieczny sprzęt zgromadzono w jednej hali i do czerwca 1965 montowano jeszcze Junaki, a później wytwarzano części zamienne...
Lakiernia
Świeżutkie ramy... Magazyn gotowych części... gdzie się podziały te wszystkie lagi?


Copyright © Jacot -junakriders.pl  Stats4U - Liczniki, statystyki na żywo i nie tylko!