OBSŁUGA i REGULACJA GAŹNIKA

         Obsługa gaźnika GM wyregulowanego fabrycznie na pojeździe, sprowadza się do okresowego przemywania i przedmuchiwania jego elementów. Utrzymywanie gaźnika w czystości ma znaczny wpływ nie tylko na prawidłową -pracę silnika, ale i na trwałość samego gaźnika.

         Po każdorazowym przebiegu 2.000 km należy przemyć komorę pływakową i przedmuchać dyszę główną. W wypadku złej pracy gaźnika, objawiającej się zakłóceniami pracy silnika - należy cały gaźnik rozebrać i dokładnie przemyć w czystej benzynie lub nafcie, po czym dysze, kanały paliwowe i powietrzne przedmuchać sprężonym powietrzem. W przypadku stwierdzenia nieszczelności zaworu dopływowego należy wymienić cały zestaw: iglicę i kadłub zaworu.

         Konieczność okresowych regulacji gaźnika wynika z warunków atmosferycznych (w zależności od pory roku) lub powstawania luzów w silniku.

         Regulację na biegu jałowym przeprowadza się na rozgrzanym silniku w następujący sposób: śrubę regulacyjną dokręca się do oporu, silnik uruchamia się przy uchylonej przepustnicy a następnie zamyka się ją stopniowo za pomocą śruby ustalającej położenie przepustnicy aż do chwili, w której wystąpią zakłócenia w pracy silnika, wtedy należy śrubę regulacyjna powoli odkręcać do czasu aż wyrówna się praca silnika. Jeżeli obroty silnika będą jeszcze za wysokie, należy zabieg ten powtarzać do chwili uzyskania żadanych - równych obrotów.

         Regulację średnich obrotów sprawdza się w czasie jazdy na zagrzanym silniku. Regulację przeprowadza się przez zmianę wysokości zawieszenia iglicy przepustnicy.
Dobrze wyregulowany gaźnik odznacza się płynnością przejść z obrotów niższych na wyższe, utrzymywaniem silnika w normalnej temperaturze i zużyciem paliwa zgodnym z odpowiednią normą.

        Katalog części zamiennych gaźników zawarty w niniejszym opracowaniu ma przede wszystkim na celu ułatwienie użytkownikom zamawiania tych części.

    Częsci określone zostały w wykazie przez podanie:
  1. numeru pozycji, pod którym dana część figuruje na perspektywicznym rysunku gaźnika w rozrzuceniu (poz.1)
  2. nazwy części (poz.2)
  3. numeru zamówieniowego części, lub oznaczenia i n-ru normy (poz.3)
  4. ilość sztuk przypadających na jeden gaźnik (poz.4)
    Przy zamawianiu części należy podać:
  1. nazwę części
  2. numer zamówieniowy części, lub oznaczenie i numer normy
  3. Ilość zamawianych części.

Podkreśla się, że jedynym odbiorcą części zamiennych produkowanych przez zakład jest B.Z.S.S. "Motozbyt" i tylko tam należy kierować zamówienia.

      Dział Głównego Konstruktora dysponuje ambulansem warsztatowym wyposażonym w podstawowe urządzenia dla badań gaźników na miejscu lub w trakcji.
Na życzenie większych warsztatów obsługowych lub gospodarstw samochodowych nasza ekipa techniczna może dojechać na miejsce w celu przeprowadzenia badań gaźników, ustalenia regulacji wzgl. udzielenia doraźnego instruktażu.

      Corocznie wystawiamy nasze wyroby na Międzynarodowych Targach Poznańskich.

ZAKŁADY SPRZĘTU MOTORYZACYJNEGO Nr 1
w Łodzi, ul. Przybyszewskiego Nr. 99
Adres telegraficzny "W U C E L" - Łódź, telefon centralny 402-40


Poprzednia strona Następna strona