Testy drogowe Junaka

   Trzy różne testy prowadzone w różnym czasie przez bardzo różne gazety... i istotne w wielu punktach różnice wyników:) A Junakowcy często dziwią się, że jeden Junak "sam jedzie" a inny jechać nie bardzo chce:)
Tak na serio to prawdopodobnie rozwiązanie zagadki tkwi w tym wszystkim czego nie napisano o warunkach przeprowadzania badań. W pierwszym przypadku znane sa tylko suche dane wynikowe, w pozostałych dwu testowane Junaki nie były "wzietymi z taśmy" - Junak badany przez "Motor" był jednym z "przedprodukcyjnych", pokazowych egzemplarzy M10 z połowy 1959r., z kolei Junak z "Cycle World" z silnikiem rajdowym i zapewne "eksportowym". W tym przypadku może lekko dziwić fakt osiągnięcia zawrotnych prędkości na silniku o mniejszej mocy max. ale... moc to nie wszystko a z opisu można wywnioskować, że amerykański tester musiał być "bardzo małym księciem" - dokładnie odwrotnie niż prawie stukilowy jeździec z "Motoru", któremu z trudem udało się osiągnąć 105km/h:)
Zestawiłem te testy razem m.in. także po to, by wykazać czarno na białym, że do każdego "słowa pisanego" trzeba podchodzić z lekką rezerwą:)
Pozatym jak w prawie z każdej junakowej publikacji można z nich wyciągnąć obiektywne historycznie wnioski.

Test "Auto Moto Sport" 1958r.
GO

Test "Motoru" 1959-1960r.
GO

Test "Cycle World" 1963r.
GO

 


Copyright © Jacot - junakriders.pl  Stats4U - Liczniki, statystyki na żywo i nie tylko!